Sunday, 8 January 2012

Visi & Misi Nadiah 2012

Visi: Seorang pelajar yang tidak akan berhenti mencintai ilmu dan terus menambahkan pengetahuannya.

Misi:
1) Bekerja keras dan membuat yang terbaik dalam semua aspek kehidupan
2) Memupuk sikap tidak mudah putus asa
3) Pandai mengawal masa dengan sebaiknya
4) Lebih banyak berfikiran kritis dalam sebarang soalan yang diajukan kepada saya


Penjelasan:
Visual ini menggambarkan beberapa buku-buku yang diletakkan di atas satu sama lain. Selain itu, ada satu perkataan yang bermaksud 'knowledge' ataupun ilmu dan juga sepatah ayat yang bermaksud, bila minda seseorang itu sudah diluaskan dengan ilmu ataupun idea yang baru, ia tidak akan kembali kepada yang lama dan ilmu kita tidak akan menjadi sedikit. Dengan membaca lebih banyak buku, ia akan membantu menambahkan ilmu kita. Itu adalah apa yang saya inginkan. Saya berharap yang saya akan terus mencintai bahasa dan menambah ilmu yang dapat membantu apabila saya bekerja nanti. Untuk mencapai visi saya, saya harus berusaha dan pandai mengatur masa.


1 comment:

  1. Suatu kupasan yang baik. Diharapkan agar ilmu di dada dapat diluahkan dalam apa bentuk sekalipun (perbincangan, perlakuan). Inilah adalah cara untuk menunjukkan awak dapat aplikasikan ilmu yang ada. Saya pasti awak akan rasa lebih puas hati.

    ReplyDelete